قصص و روايات

حامل بلا عقل

_ مستحيل تكون حامل يا دكتور، دي معاقة ذهنيا، وليها عشرين سنة مش بتخرج من أوضتها _ أنا عارف إنها معاقة ذهنيا، ومحرج أسألكم بتجوزوها ليه. _ جواز إيه ونيلة إيه يا دكتور، دي بتعمل حمام علي روحها لحد النهاردة، وعمرها ما خرجت من أوضتها. الست كانت هتتجنن، مش متخيلة اللي بتسمعه ده، والدكتور بدأ يشك في نفسه. رجع يفحصها ...

أكمل القراءة »

امرأه ماتت وهي تلد طفلها الاول

دخلت المرأه غرفه العمليات لتلد وبينما هى كذلك ادركتها المنيه وماتت بعد ان ولدت ولدا جميلا حزن الزوج على فراق زوجته وأخذ الولد وأعطاه لخالته لانشغاله وبعد سبعه أشهر تزوج الرجل وانجب من الزوجه الجديدة ولدا وبنتا وبعد مرور ثلاث سنوات أحضر الرجل ولده من عند خالته ليعيش معه اهتمت الزوجه بأبنائها ولم تهتم بهذا الولد فعاملته بشده وكانت تعاقبه ...

أكمل القراءة »

بارك الله لكما وبارك عليكما

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير كلمه نزلت علي قلبي زي السك”ينه حرفيا الياس ببرود:”اتفضلي قدامي حور بدموع:ماما متسبينيش الام ببكاء:انا اسفه ي بنتي ابوكي هو الي غصب”ني عشان الفلوس بس ي بنتي الياس بصوت عالي:قولت اتفضلي قدامي الياس:فلوسك اهي ياريت متسالنيش عليها ولا عايز اشوف وشك تاني عشان لو شوفتو مش هيحصلك كويس حور بصرااخ:ي مااماااا ...

أكمل القراءة »

ام تطرق علي باب شقه ابنها

علي باب شقة ابنها ، تقف تلك المرأة الخمسينية ، تطرق الباب ، تطرق…وتطرق…بدون فائدة ، تحاول رفع صوتها بكل ما اوتيت من قوة.. .ولكن لا استجابة ، ومن ثم تذهب لمنزلها المقارب لتلك الشقة ، ممسكة بهاتفها الجوال ، تحاول الاتصال علي ابنها…. _(تتحدث بقلق )الو…ازيك ي ابراهيم ،بقولك اية ، رن علي مني وشوفها ي ابني انا لية ...

أكمل القراءة »

يا آنسه ياا آنسه انتِ اتجننتي اقُفيي

يا آنسه ياا آنسه انتِ اتجننتي اقُفيي وقفت وانا بنهج من كتر الجري الي جريته… وبصتله من فوق لتحت بخوف.. نعم حضرتك… “عرفت انه ظابط من لبسه” _رد ببرود وايديه في جيوبه … مش حرام عليك اهلك مش صعبانين عليكِ.. شكلهم ايه قدام الناس وانتي هر*بانه من فرحك منظرهم اي دلوقتي ضحكت بسخريه ورديت وانا بمسح دموعي.. وانت مالك لسا ...

أكمل القراءة »

هتجوز منتقبه الجزء الثاني

حسام . ومين هترضي باعمي ومشوه بس يا ماما سدره . انا الام ب صدمه . سدره بنتي عرفتي منين سدره بمرح . ده علي اساس اني مش ف المستشفي ليل نهار يا خالتو الام بحب وبصت لحسام . سدره يا بني حسام زعل من نفسه اوي ووجه كلامه لسدره . ليه هتقبلي بيا انتي واحده محترمه هتاخدي واحد يعرف ...

أكمل القراءة »

هتجوز منتقبه

منتقبه يعني آخرتها الدنجوان يتجوز منتقبه لا مش موافق الام . مش بمزاجك واعمل حسابك هتروح انهارده تشوفها حسام بعند . مش هروح أصلا وانا بحب واحده وهيه بتحبني (مشي وساب امه ونصايحها ومهتمش ليها ?) حسام ف الفون وهوه بيسوق . لا يا حبيبتي انا جاي اهوه مش هتجوز غيرك يا جميل وكان سوف يكمل حديثه ولكن قطعه اصطدام ...

أكمل القراءة »

هل تعلم سبب خروج الغازات برائحة فـ،ـاسـ،ـدة وماهي نتيجة هذا على جسمك ! ومتى يجب الذهاب للطبيب فورا

جميعا نعاني أحيانا من الام في البطن، والتي غالبا ما تكون بسبب تراكم الغازات في الجهاز الهضمي. الطب الحديث يوفر العلاج للذين يعانون من مشاكل مختلفة في الجهاز الهضمي، واليوم يوفر أيضا حل ممتاز لعلاج الغازات والمعدة الحساسة. هل تعلم سبب خروج الغازات برائحة فـ،ـاسـ،ـدة وماهي نتيجة هذا على جسمك ! ومتى يجب الذهاب للطبيب فورا. هل تعلم سبب خروج ...

أكمل القراءة »

زوجي وسلفتي في سرير واحد

عمري ما هنسي اليوم الي شوفت فيه زوجي وسلفتي في سرير واحد.. كنا يوم الوقفة بتاعت العيد الكبير .. ساعتها زوجي كان فاهم اني هبات عند امي المريضة.. لكن الصدفة خلتني انسي ملابس الولاد بتاعت العيد في شقتي ورجعت اجيبهم عشان اكتشف ان البيه بيخوني مع سلفتيو وعلي سريري .. انا صحيح مخلتهمش ياخدوا بالهم اني شوفتهم.. لكن صورتهم فيديوا ...

أكمل القراءة »

ملك روحي الحلقة الخامسة **

ملك روحي الحلقة الخامسة فوجد والدته ومي ومرام ولم يجد ملك كما تعود من أسبوع فسأل والدته حسام:ماما ملك فين ناهد :فوق يا حبيبي حسام: غربيه كل يوم بتكون معاكم فيه حاجه حصلت ناهد: بخبث ابدا هى حست بصداع فطلعت ترتاح شويه حسام نظر لوالدته بقلق: محدش جبلها دكتور ليه أو اتصلتوا بيا ناهد : مفيش حاجه مستاهله بس هي ...

أكمل القراءة »