قصص و روايات

الحقي ي رحاب العريس هرب

بسم الله الرحمن الرحيم الحقي ي رحاب العريس هرب صدمه احتلك كياني دا حب عمري اعرفكم بنفسي انا رحاب عندي 21 سنه معايا دبلوم تجاره عايشه مع بابا وماما مليش اخوات وحدنيه كنت مره قاعده على الفون وجالي طلب صداقه من واحده اسمها ساندي عمرو قبلت الصداقه اتعرفنا علي بعض وهزرنا مع بعض والصراحه كانت لطيفه بشكل ارتحتلها اووي خصوصا ...

أكمل القراءة »

#احببتك_دون_اراداتي

المأذون جه وتم كتب الكتاب وتم الفرح لحد الساعه واحده بليل وسط رقص البنات جوا رقص شرقي وصعيدي ورقص الرجاله برا ولعبهم بالعصا وتم فوز فارس الصعيد كالعاده مشيوا كل الناس ودخلوا العرسان جناحهم فارس بصدمه وتوتر : اي ده قمر بمكر انثوي ودلع : اي واكملت بهمس يا سيدي وفارسي وفارس الصعيد كولتها فارس بتوتر وعرق شديد ومش قادر ...

أكمل القراءة »

لم تأتي أمي لحفل زفافي

لم تأتي أمي لحفل زفافي، كانت ترفض المرأة التي اخترتها و ظلت تقول لي أنها تطمع في أموالي لا غير، كان ذلك اليوم من أسوء أيامي، بدل أن أفرح حزنت كثيرا، الشيئ الذي أفرحني أن أبي جاء للحفل، لكنه تشاجر مع أمي بسببي ، مر حفل الزفاف بحلوه و مره، أما عن سلمى زوجتي، كانت فتاة جميلة، طيبة و خلوقة ...

أكمل القراءة »

يا ماما حرام عليكِ احنا اتكلمنا كتير فى الموضوع ده

= يا ماما حرام عليكِ احنا اتكلمنا كتير فى الموضوع ده – يا حبيبتي الواد مصر عليكِ وانتى ال رفضاه = يا ماما افهمينى أنا مش قادرة أشوفه خطيبي …..أنا بحبه وحضرتك عارفة كويس بس بحبه كأخويا كصديق وبس – اسمعى يا نسيب كلها الساعة وهيعدى عليكى عشان تنزلوا تتمشوا وتتفقوا فى ال جاى ….اوعى تزعليه يا نسيب لو زعلتيه ...

أكمل القراءة »

هو انتي بجد اخوكي هيخطب الجزء الثاني

وكانت الصدمة ” عمر ” =الاء مش مصدق نفسي اخبارك يا بنتي ” الحمد لله وانت عامل ايه ورجعت امته ؟ ” = أنا تمام والله يا لولو لسه راجع من حوالي يومين والصراحة نزلت عشان أكمل نص ديني وكان آخر كلامه بغمزة فضحكت = الاء ف ايه مالك كنتي بتعيطي ؟ حنين بضيق : إحم إحم مش هنتعرف ” ...

أكمل القراءة »

الواد خد إلى هو عايزة من بنتك وهرب

_الواد خد إلى هو عايزة من بنتك وهرب ، وأنتى بتقوليلي محلولة ؟! فاطمة بلغبطة وبنبرة سريعة : يا محمد اسمعنى بس ، أنت لو قتلتها دلوقتى مش هنستفاد حاجة ، أنت ناسى أنها بنتنا الوحيدة ، ناسى تعبنا قد أية علشان نجيبها لوش الدنيا _بمقاطعة : يقطع اليوم إلى خلفناها فية .. منا بقولك يا محمد أبنها هيبقى ابننا ...

أكمل القراءة »

#مشگلة_أم

حسبى الله ونعم الوكيل ? #مشگلة_أم ابني متزوج وفي يوم رجع من الشغل مراته فتحتله الباب ولقاها بتعيط. طبيعي سألها مالك ياحبيبتي في اي… ردت الزوجه عليه وقالتله يـ انا يـ امگ فى البيت دة! امك شتمتني وضربتني… الزوج راح داخل عليه وجايب خرطوم البوتجاز ونزل فيا ضرب بگل افتري وانا بقوله والله ماعملت حاجة.. ابوس رجلك سيبني الضرب تعبني ...

أكمل القراءة »

هو انتي بجد أخوكي هيخطب؟

بانهيار ” هو انتي بجد أخوكي هيخطب؟ ” حنين : الاء بصي هفهمك أنا عارفة انك بتحبي جاسر بس اسمعيني هقولك…. بعياط هيستيري ” قولي لأ ارجوكي قولي أنه مش هيخطب قولي أنه مش هيبقى لحد غيري ارجوكي قولي أنه ليا انا بس طب قولي ان أنا اللي من حقي اشيل اسمه قولي أنه هيخطبني أنا قولي أنه بيحبني زي ...

أكمل القراءة »

عزومات حماتي والمرار الطافح الجزء الثاني

وقعت جميله علي الارض مغمي عليها…. ضربت مرفت علي قلبها وقالت يالهوتي مالك يا جميله وقعدت تصوت……. خرجت علي صويتها رانيا وماهي وقعدو هما الثلاثه يفوقو جميله اللي كانت مش راضيه تفوق دخل سيف جوز جميله واتصل علي دكتورة… وجت الدكتورة ودخلت تكشف عليها في وسط قلق جميع العيله اللي خايف عليها واللي خايف لتكون حامل خرجت الدكتورة من الاوضه ...

أكمل القراءة »

اقلعي النقاب دا عايز اشوف اتجوزت ايه

.. اقلعي النقاب دا عايز اشوف اتجوزت ايه ولا بتدري انك مشو”هه. : م مش عايزة اقلعه. قرب وشده من عليها بغضب ووقف مصدوم مكانه شعرها الاصفر وعيونها شبه موج البحر: ا ا اي انتي مين. هاجر بدموع: ا انا ه هاجر ولو سمحت ابعد. بعد ادم وهو وقف مصدوم وابتسم بسخريه: فاكرة انه كده هتدري ر”خصك الجامعه ملهاش كلام ...

أكمل القراءة »